LHC sonuçlarının sağlam olduğunu nasıl bilebiliriz?
Allure
2019-03-27 09:44:40 UTC

Bilimde yeniden üretilebilirlikle ilgili doğa makalesi.

Bu makaleye göre, (şaşırtıcı bir şekilde) çok sayıda deney tekrarlanamaz veya en azından başarısız çoğaltma girişimleri olmuştur. Rakamlardan birinde, fizik & mühendisliğindeki bilim adamlarının% 70'inin başka birinin sonuçlarını yeniden üretmede başarısız olduğu ve% 50'sinin kendi sonuçlarını yeniden üretmede başarısız olduğu söyleniyor.

Açıktır ki, bir şey yeniden üretilemezse, doğruluğu sorgulanır. Ayrıca, dünyada LHC'nin gücüne sahip tek bir parçacık hızlandırıcı olduğu için, LHC sonuçlarını bağımsız olarak yeniden üretemiyoruz. Aslında, fizik & mühendisliği deneylerinin% 50'si orijinal bilim adamları tarafından tekrarlanamadığı için, LHC'yi orijinal olarak inşa eden kişilerin başka bir LHC inşa etmeleri durumunda% 50 şansın olduğu beklenebilir. Öyleyse, LHC sonuçlarının (Higgs bozonunun keşfi gibi) sağlam olduğunu nasıl biliyoruz? Yoksa LHC sonuçlarının sağlam olduğunu bilmiyor muyuz ve gerçekte oldukları inancıyla etkin bir şekilde ilerliyor muyuz?

EDIT: Chris Hayes'in yorumlarda belirttiği gibi, Nature makalesini yanlış yorumladım. Fizik bilimcilerinin% 50'sinin kendi sonuçlarını yeniden üretmede başarısız olduğunu söylüyor ki bu, fizik deneylerinin% 50'si tekrarlanamaz olduğu için aynı ifade değildir. Bu, soruyu yazarken duyduğum endişeyi önemli ölçüde hafifletiyor. Ancak soruyu burada bırakıyorum, çünkü ana fikir - sadece bir LHC'ye sahip olduğumuzda LHC'nin sonuçlarının sağlam olduğunu nasıl bilebiliriz? - aynı kaldı ve innisfree mükemmel bir yanıt yazdığından.

Bence LHC'nin sadece bir parçacık çarpışması yapıp ardından deneyin tamamlandığını söylemediğini belirtmeye değer.Bu tür deneylere neyin girdiği hakkında ne kadar bilginiz var, kaç kez tekrar edildiklerini ve daha sonra verilerin buradan nasıl analiz edildiğini?
@AaronStevens Bazılarını biliyorum, ancak uzman değilim.LHC'nin iki protonu birden çok kez çarptığını biliyorum ve her çarpışmanın sonuçlarının farklı olması ancak farklı olasılıklara sahip olması bekleniyor.Kızı parçacıkların çoğu kararsızdır ve ayrıca bozunması beklenir.Dedektör, dedektöre ulaştıklarında "nihai" ürünleri görür ve analizin, tespit edilen bu parçacıklara dayanarak orijinal parçacıkların ne olduğunu çıkarması beklenir.sorunuza cevap veriyor mu?
LHC'den elde edilen sonuçların sadece hata değil, iyi sonuçlar olduğundan emin olmak için gösterilen çabalara bakıp bakmadığınızı sordum.Ayrıca LHC, var olan tek parçacık çarpıştırıcısı değildir.
[İlgili video] (https://youtu.be/42QuXLucH3Q)
Bu önemli soru hakkında pazarlık ettiğinizden daha fazlası için, LHC'deki çoğunlukla bağımsız ATLAS ve CMS deneylerinden elde edilen verilerin istatistiksel analizinde, özellikle bunların bağlamında "başka yere bakma etkisi" hakkındaki tartışmaları arayın.Higgs parçacığının ortak keşfi.
@AaronStevens LHC verileri üzerinde gerçekleştirilen veri analizini sorgulamıyorum - temel endişem, fizik ve mühendislikte tekrarlanabilirliğin sadece% 50 olması (ve bu yalnızca LHC'yi inşa edenlere bunu tekrar yaptırırsak)), başka bir LHC yaparsak, Higgs bozonunu bulacağımızdan nasıl emin olabiliriz?Başka parçacık çarpıştırıcıları da var, ancak benim bildiğim kadarıyla Higgs'i üreten süreçleri araştırmıyorlar.
@Allure "[Bilim adamlarının yarısı] kendi deneylerini yeniden üretmeyi başaramadı" ifadesi "tüm deneylerin yarısı tekrarlanamaz" ifadesinden son derece farklı bir ifadedir.İlk ifade (Nature makalesinden), 100'den 99'unu başarılı bir şekilde yeniden üretmiş olsalar bile, deneylerinden tek bir tanesini tekrarlayamayan bilim insanlarını içermektedir.
@ChrisHayes doğru!Bunu hiç düşünmedim.Bunu bir cevap olarak yazmayı öner.
@ChrisHayes Benim düşüncem tam olarak!Ayrıca, başarısız bir deneyi çoğaltma girişimi, orijinal deneyin "tekrarlanamaz" olduğu anlamına gelmez.
Ayrıca neyin başarısız bir deneyi yeniden üretme girişimi olarak sayıldığını merak ediyorum.Fizikteki birçok deney, bir hipotezi doğrulamak veya çürütmek yerine fiziksel bir miktarı ölçmeyi amaçlamaktadır.Orijinal deneyimin sonucu 123,1 ± 0,1 ise ve ikinci deneyimin sonucu 123,5 ± 0,1 ise, orijinal sonucu gerçekten yeniden üretmedim, ancak bu her şeyin kaybolduğu anlamına gelmez.Büyük ihtimalle belirsizlik biraz hafife alınmıştı.
Yakından ilgili: https://physics.stackexchange.com/q/171790/520, Ve burada parçacık fiziğinde yeniden üretimin doğası ve zaman ölçeği hakkındaki görüşlerimi görüyorsunuz.Bilimin diğer bölümlerine göre bazı özel zorluklarımız var, aynı zamanda bazı özel avantajlarımız da var.
Mühendislik ve fizikteki farklı alanların farklı tekrarlanabilirlik oranlarına sahip olduğuna dikkat etmek önemlidir.Parçacık fiziğiyle ilgili bir deneyi yeniden üretmenin zorluğu, belirli bir numunenin malzeme direncini tekrar tekrar test eden bir deneyin yeniden üretilmesindeki zorluktan çok farklıdır.
2035 yılında, yeni Higgs fabrikası faaliyete geçecek ve ... Technicolor?;)
Beş yanıtlar:
innisfree
2019-03-27 11:00:41 UTC

Bu gerçekten harika bir soru. ' Çoğaltma krizi', sosyal bilimlerdeki birçok etkinin (ve daha az ölçüde olsa da, diğer bilimsel alanların) yeniden üretilememesidir. Bu fenomeni oluşturan birçok faktör vardır:

• Zayıf kanıt standartları, ör. 2 $ \ sigma $ kanıtı bir etkiyi göstermek için gerekli
  • Önemli sonuçları seçici bir şekilde raporlayarak ve yayınlayarak kötü bilimsel uygulamalar yapan araştırmacılar (bilinçaltında veya başka bir şekilde). Örneğin. birçok farklı etkiyi önemli bir etki bulana kadar düşünmek veya önemli bir etki bulana kadar veri toplamak.
  • İstatistiksel yöntemlerde yetersiz eğitim.

LHC deneylerinin aynı sorunlara maruz kalmamalarını sağlamak için gösterdikleri çabalardan tam olarak emin değilim. Ama en azından kafanızı rahatlatması gereken bazı şeyler söylememe izin verin:

• Parçacık fiziği genellikle keşifler için yüksek standartta kanıt gerektirir ( 5 $ \ sigma $ ). Bunu bir perspektife koymak için, karşılık gelen tür-1 hata oranları $ 2 \ sigma $ için 0,05 $ ve $ 5 \ sigma $ için yaklaşık 3 $ \ times10 ^ {- 7} $
  • LHC'den elde edilen sonuçlar zaten kopyalandı!
    • LHC halkasının etrafına yerleştirilmiş birkaç detektör vardır. Bunlardan ikisi, ATLAS ve CMS, Standart Model ve Standart Modelin Ötesinde fiziği için genel amaçlı dedektörlerdir. İkisi de Higgs bozonu için ikna edici kanıtlar buldu. Prensipte tamamen bağımsızdırlar (pratikte personel deneyleri değiştirir, her deneyden deneyciler muhtemelen birbirleriyle konuşur ve sosyalleşir, bu nedenle muhtemelen analiz seçeneklerinde çok küçük bir bağımlılık vb.).
    • ABD'de daha düşük enerjilerde çalışan benzer bir çarpıştırıcı deneyi olan Tevatron, Higgs bozonu için doğrudan kanıt buldu.
    • Higgs bozonu, LHC'de toplanan çeşitli veri kümelerinde gözlemlendi
  • LHC (tipik olarak) bulguları istatistiksel önemlerine bakılmaksızın yayınlar, yani önemli sonuçlar seçici olarak raporlanmaz.
  • LHC ekiplerine istatistik komiteleri rehberlik eder ve umarız iyi uygulama sağlar
  • LHC prensip olarak veriyi açık vermeyi taahhüt eder, bu da verilerin çoğunun bir noktada halka açık hale gelmesi gerektiği anlamına gelir. Bu, sosyal bilimlerdeki krize yardımcı olmak için bir öneridir.
  • LHC'deki deneyciler için tipik eğitim temel istatistikleri içerir (deneyimlerime göre LHC deneyleri hala herkes gibi aynı tuzaklara ve yanlış yorumlara tabidir).
  • Deney takımlarının tüm üyeleri (binlerce) makalelerde yazardır. $ p $ -hacking gibi kötü uygulamaların teşviki muhtemelen biraz düşürülmüştür çünkü yeni bir efekt 'keşfedemezsiniz' ve onu yalnızca kendi adınız altında yayınlayamazsınız iş / hibe olanaklarını iyileştirmiş. Bu teşvik, sosyal bilimlerdeki replikasyon krizinde bir faktör olabilir.
  • Tüm makaleler dahili incelemeye (oldukça titiz olduğunu anlıyorum) ve bir dergi tarafından harici incelemeye tabi tutulur
  • LHC analizleri genellikle (bunu kimin planladığından veya karar verdiğinden emin değilim) kördür. Bu, deneycilerin sonuca bağlı olarak analizleri değiştiremeyeceği anlamına gelir. Sonuca 'kör' olurlar, seçimlerini yaparlar, sonra körünü sadece sonunda çözerler. Bu, $ p $ -hacking'i önlemeye yardımcı olacaktır
  • LHC analizi tipik olarak (her zaman olmasa da) küresel bir $ p $ değeri rapor eder ve bu birden çok karşılaştırma için düzeltilmiştir (başka yere bakma etkisi).
  • Higgs bozonu (veya benzer yeni fizik) teorik olarak, LHC enerjilerinde Higgs'siz modellerin bozulmasıyla ilgili bir 'kayıp yok' teoremi nedeniyle gerekliydi, bu nedenle bunun gerçek bir etki olduğundan daha da emin olabiliriz. Bununla birlikte, LHC'de aranan diğer yeni efektler muhtemelen iyi motive edilmemiştir, bu yüzden bu onlar için geçerli değildir.Örneğin, verilerde ima edilen ancak sonunda ortadan kaybolan bir 750 GeV rezonansı için önsel bir motivasyon yoktu.

Bir şey varsa, LHC'deki uygulamaların 'replikasyon krizinin' tersine bile sonuçlanabileceğine dair bir şüphe var;bir şekilde önemli etkileri bulan analizler incelenebilir ve azalana kadar ince ayar yapılabilir. Bu makalede bunun 1. turdaki SUSY aramaları için geçerli olduğu iddia edildi.

Bu mükemmel bir cevap!Bence $ 2 \ sigma $ ile $ 5 \ sigma $ arasındaki farkın daha fazla vurgulanması gerekiyor.Sosyal bilimlerin standart $ 2 \ sigma $ kurallarını kullanarak, tamamen yanlış bir hipotezi her test ettiğinizde önemli bir sonuç alma şansınız% 5'tir.(Ve bu 10 faktörü $ p $ -hacking teknikleriyle kolayca artırılabilir, ayrıca $ p = 0.1 $ gibi bir şeyi "anlamlılığa doğru eğilim" olarak rapor edebilirsiniz.) 5 $ \ sigma $ istemek sadece 5 $ olmak değildir./ 2 $ kesin olarak, karşılık gelen $ p $ -değer kesimi kabaca 0,0000003 $ 'dır.
"Sosyal bilimler" demenin muhtemelen biraz fazla spesifik olduğunu düşünüyorum.Sosyal bilimlerin yaşadığı kadar kötü olmasa da, en azından yarı son yıllarda biyoloji ve kimyada da yeniden üretilebilirlik sorunları hakkında çok fazla konuşma ve haber var.
Bu cevabın odak noktası olan istatistiksel değerlendirmelerden biraz farklı bir konu olsa da, meslekten olmayan kişiler genellikle LHC'nin önceki keşiflerin çoğunu zorunlu olarak yeniden ürettiğini de takdir etmezler: https://atlas.cern/updates/atlas-blog/sanat-yeniden keşif.Bu ve benzeri çalışmalardan, tekrarlanabilirlik krizinin parçacık fiziğinde mevcut olup olmadığını doğrudan değerlendirebiliriz ... ve şaşırtıcı olmayan bir şekilde cevabınızda açıklanan kapsamlı ölçüler göz önüne alındığında, birçok (tümü?)alanlar, şimdiye kadar.
Küçük bir ilave, Higgs bozonunun * önceki * olasılığının ve çok daha az bir ölçüde bulunduğu aralıkta olma olasılığının, sosyal bilimlerde "şaşırtıcı" sonuçlardan muhtemelen daha yüksek olmasıdır.Yani Higgs bozonunun var olmasının bir * sürpriz * olmadığını söylemek gerekir;teorinin öngördüğü buydu.Higgs olmayan bazı yeni parçacıklar çok daha fazla şüpheciliği garanti eder.
Harika yanıt, "kör analiz" in ne anlama geldiğini vurgulamanın da önemli olduğunu düşünüyorum.Parçacık fiziği deneylerinin çoğunda, analiz programı önceden sentetik veriler kullanılarak tasarlanır (gerçek verilere bakmanızdan ** önce **).İnsanlar, deneyin sadece bu kısmıyla ilgili tüm doktora tezlerini yazıyorlar.Ayrıca, analizi gerçekleştirenlerden analiz tamamlanıncaya kadar, kayma geri alındığında ve gerçek sonucu gördüğünüze kadar gizli tutulan verilere bir tür ofsetin eklenmesi yaygın bir uygulamadır.
Dağılımların gerçekten Gaussian olması çok nadirdir ve $ \ sigma $ 'ın kötü tahmin edilmesi çok yaygındır.Sonuç olarak, '$ 2 \ sigma $' olduğu söylenen etkiler, zamanın% 5'inden çok daha fazlası şans eseri meydana gelir;gerçek sayı% 50'ye kadar çıkabilir.Analiz dikkatli olmadıkça, dağılım hakkında gerçekten iyi bir bilgiye sahip olarak, bir '$ 2 \ sigma $ etkisi', bu nedenle, 'etki' adını hak edecek kadar önemli değildir.Bence birçok bilim insanının bunu takdir etmemesi şok edici (ancak LHC elbette çok daha yüksek bir standardı karşılıyor).
@Andrew P değerlerini bir Gauss'un kuyruğundaki bir alanla ilişkilendirme * kuralı *, veriler için Gaussluk hakkında herhangi bir varsayımda bulunulduğu anlamına gelmez.
@innisfree Doğru;Demek istediğim, sadece $ 2 \ sigma $ denen şeyin, çoğu durumda, rastgele bir dalgalanma olduğu kadar rastgele bir dalgalanma da olabilecek bir sonuç olduğudur.
chrylis -cautiouslyoptimistic-
2019-03-27 11:31:53 UTC

Innisfree'nin mükemmel listesine ek olarak, modern fizik deneyleri ile insan temelli deneyler arasında başka bir temel fark daha var: Sonuncusu keşifsel olma eğilimindeyken, bugünlerde fizik deneyleri temelde doğrulayıcıdır .

Özellikle, fiziğin nasıl çalıştığına dair fikrimizi modelleyen teorilerimiz (bazen birbiriyle yarışan teoriler) var. Bu teoriler, görmemiz gereken sonuç türleri hakkında belirli tahminlerde bulunur ve daha sonra fizik deneyleri genellikle "bu etki olur veya olmaz" biçimindeki çeşitli tahminler arasında ayrım yapmak için oluşturulur (jet su verme, dağılma kuantize uzay nedeniyle ışık hızında) veya "bu değişkenin bir değeri vardır" (Higgs bozonunun kütlesi). Farklı durumlarda sonuçların nasıl görüneceğine dair resimler üretmek için bilgisayar simülasyonları kullanıyoruz ve ardından deneysel verileri bu modellerle eşleştiriyoruz; neredeyse her zaman, aldığımız şey şüpheli vakalardan biriyle eşleşiyor. Bu şekilde, fizikteki deneysel sonuçlar nadiren şok edicidir.

Ancak bazen, OPERA'nın ışıktan hızlı hareketi gözlemlediği zaman gibi gerçekten beklenmedik bir şey veya bu nedenle, Rutherford'un altını- folyo deneyi. Bu durumlarda, öncelik, mümkünse etkiyi yeniden üretmeye ve neler olup bittiğini açıklamaya yönelme eğilimindedir (bu genellikle OPERA'daki yanlış bağlanmış kablo gibi bir tür hata olma eğilimindedir, ancak bazen tamamen yeni bir şeyi ortaya çıkarır ve bu da daha sonra yeni etki yeterince iyi anlaşılıncaya kadar yoğun araştırmanın konusu haline gelmek ve yeniden model oluşturmaya başlamak için).

Ne demek istediğini anlıyorum, ancak "deneysel verileri modellerle eşleştir" doğru şekilde yapılmazsa onay önyargısı beklemek için yeterli neden varmış gibi geliyor.
@Scrontch Elbette doğru şekilde yapılmazsa, ancak bu iki sorunun (evet / hayır ve aralıktaki değer) yararlı özelliği, simülasyonları önceden çalıştırabilmemiz ve sonuçların farklıbize güven vermesi için sınırların ne kadar geniş olması gerektiği gibi bilgileri içeren olası evrenler.Bunu yapmanın (oldukça) standart yolları vardır.
anna v
2019-03-27 10:04:21 UTC

Makale, görüşlerin istatistiksel bir analizi gibi görünüyor ve hiçbir şekilde LHC hakkında bir soru soracak kadar titiz değil. Açıklanmayan istatistiklerle ilgili istatistiklerdir.

İşte başarısızlık istatistikleri için daha basit bir örnek: Bir Olimpiyat sporcusu alın. Rekoru kırmadan önce kaç başarısızlık var? Rekor kırılmadı mı çünkü kırmadan önce binlerce başarısızlık olmuş olabilir mi?

Yeniden üretmeye ve daha iyi bir rekora sahip olmaya çalışan yüzlerce sporcu ne olacak? Denememeli mi?

Başarısız deneylerin istatistikleri benzerdir: Bir hedef (aslında fizik disiplinine bağlı olarak binlerce hedef) ve hedefe ulaşmak için bir dizi deneme vardır, ancak olimpiyat rekoru benzetmesi çok fazla ileri götürülmemelidir, sadece çok sayıda kümeden gelen istatistikleri birleştirmenin zorluğuna işaret etmek. Fizikte, tekrarlanabilirliğin başarısızlığına katkıda bulunabilecek yanlış varsayımlar, çıkmaz sokaklar, mantıksal hatalar olabilir. İstatistiksel ve sistematik hatalardan elde edilen güven seviyesi, bir ölçümün sağlamlığını tanımlamak için kullanılır.

sorudan:

"Çünkü fizik & mühendislik deneylerinin% 50'si orijinal bilim adamları tarafından tekrarlanamaz",

Bu, şüpheli bir anketteki fake ifadesidir. "Tekrarlanamaz" ifadesinin istatistiksel önemi ankette kontrol edilmemiştir. Sadece tek bir standart sapma sonucuysa, bir sonraki denemenin tekrar üretmeme neredeyse% 50 olasılığı vardır.

Başlangıçta LHC'yi inşa eden kişilerin başka bir LHC inşa etmeleri durumunda aynı sonuçlara ulaşmamaları ihtimalinin% 50 olduğu beklenebilir

Olmaz, çünkü LHC'deki mühendislik ve fizik analizi 4 sigma seviyesinin üzerindedir ve olumsuzlama olasılığı küçüktür. 3sigma düzeyi bile% 99 güvene sahiptir, bu nedenle şans hiçbir şekilde% 50 değildir.

LHC sonuçlarının sağlam olduğunu biliyoruz çünkü aynı hedefe ulaşmak için çalışan iki büyük ve çok sayıda küçük deney var. İki deneyin olmasının nedeni, birindeki sistematik hataların sahte sonuçlar vermemesidir. Ölçülen sürelerin ve mesafelerin doğru olduğuna dair rekor kıran koşuya güvendiğimizden, nihai sonuçları veren ölçüm istatistiklerinin doğru olduğuna güveniyoruz.

(Ve LHC bir deney değil. Araştırmacıların çabalarına ve becerilerine bağlı olarak deneylerin yapılabildiği yer, Olimpiyatların gerçekleştiği alandır.)

Bilimsel sonuçların sağlamlığı, şimdiye kadar yapılmış tüm farklı deneyleri entegre etmeye değil, belirli deneysel ölçümlere bağlıdır. İstatistiklerin kötü kullanımı. İstatistik istatistikleri için, yani "başarısız deneylerin" güven düzeyi titizlikle yapılmalıdır ve kağıt bunu yapmıyor.

Buna bakmanın başka bir yolu: Başarısızlık olmasaydı, deneyler bir şey ifade eder miydi? Kağıt ve kalemle tahmin edilebilirler.

Olimpiyatlar benzetmesini satın aldığımdan emin değilim.Başarısız bir rekor kırma girişimleri, başarısız bir deneyi yeniden oluşturma girişimiyle aynı şey değildir.Ayrıca, neyin işe yaradığını kiraz seçip başarısız olduğunda görmezden gelmemiz gerektiğini söylüyorsunuz.
@AaronStevens "kiraz ne işe yarar" ama genel olarak bu evrim değil mi?ve "başarısız olduğunda görmezden gelmek" başarısızlıktan daha iyi deneyler tasarlamayı öğrenir.
Yorumlar uzun tartışmalar için değildir;bu konuşma [sohbete taşındı] (https://chat.stackexchange.com/rooms/91732/discussion-on-answer-by-anna-v-how-do-we-know-the-lhc-results-are-sağlam).
J Thomas
2019-03-27 22:08:00 UTC

Herhangi bir deney, aynı ekipman üzerinde birçok kez tekrarlanır. Nadir olayları ararlar ve sadece tesadüf olmadıklarından emin olmak için pek çok nadir olay gerekir.

Emin olmak için kaç LHC gerektiği sorusu farklıdır.

Her bir LHC bileşeninin teknik özelliklere uygun olduğundan emin olmak için dikkatlice test edilmesi gerekiyordu. Işıktan biraz daha hızlı sonuç alıyor gibi görünen deney örneğini hatırlayın. Çok önemli olduğu için, küçük hatayı yaratan özelliklerin dışında olan iki bileşeni bulana kadar her şeyi, dünyadaki bileşenleri test etmek için büyük harcama yaptılar. Hata diğer yönde olsaydı, bu testi onlar yapar mıydı? Hayır. Hatayı fark etmezler bile. Önemli olmaz. Bunu önemli kılan ışıktan daha hızlıydı. Sinyali yavaşlatma eğiliminde olan, buldukları pozitif hataları iptal edebilecek olan her özellik dışı bileşeni dikkatlice kaydetmişler mi? Olabilir. Yine de aradıkları bu değildi. Bu bir karmaşıklıktı ve sorunun çözümü değildi.

Test edilen LHC bileşenleri yüklendikten sonra, işlem sırasında değiştirilme ihtimallerine karşı tekrar test edilmelidir.

O zaman kalibre edilmeleri gerekir. Her analog çıktının, rastgele şeyler nedeniyle biraz bozuk bir taban çizgisi olabilir. Biraz farklı olan bir lehim bağlantısı. Yakında her 120 saniyede bir işleri biraz değiştiren bir AC devresi. Her biri için temel kalibre edilmelidir. Sinyal dijitale dönüştürüldüğünde sorun değil. Kesimden daha küçük hatalar göz ardı edilir ve daha büyük hatalar bir bit fark yaratır. Kalibrasyon için, sonucun ne olması gerektiğini biliyorsunuz, bu yüzden ona ayarlıyorsunuz.

Tüm bunlar, sonuçları bir şekilde değiştirmiş olabilir, öyle ki son derece düşük bazı sonuçlar olması gerekenden daha sık yanlış rapor edilir mi?

Bunu beklemek için teorik bir neden yok. Ve LHC'yi monte eden mühendisler çok çok dikkatliydi. Ama nasıl test edebiliriz? Açık olan yol, en az 2 tane daha LHC oluşturmak ve sonuçlarının ne kadar tutarlı olduğunu fark etmektir. Bu çok pahalı olur. Yapılmayacak.

Diğer makinelerin sonuçlarına bakarak biraz güven kazanabiliriz. Tıpkı - LHC, Higgs bozonu olarak adlandırılabilecek çok çeşitli olası sonuçları taramak için kullanıldı. Daha küçük bir makinenin yüzyıllar alacağı şeyi yıllar içinde yapabilirler. Ancak arayacağımız belirli bir Higgs bozonumuz olduğunda, diğerleri bunu özellikle arayabilir ve bulup bulamayacaklarını görebilir. Yaparlarsa, muhtemelen ekipman hatasının ötesinde bir şeyler vardır.

Yapabilecekleri başka bir şey (ki zamanın bir bölümünde yaptıklarını düşünüyorum), hiç kimsenin olmayacağını tahmin etmediği, olmaması gereken şeyleri aramaktır. Kesin olarak bir tane bulduklarında herkes heyecanlanacak. İnsanlar yanlış bir şey olduğunu söyleyecek ve bu sonucu kendilerine verebilecek olası her hatayı kontrol etmeleri konusunda ısrar edecekler. Işıktan hızlı şey gibi.

Charles Francis
2020-04-12 00:43:40 UTC

Sadece LHC deneyleri değil, aynı zamanda iirc, önemli sonuçlar için aslında aynı deneyin farklı sürümleri üzerinde çalışan iki bağımsız ekipleri var.

Bununla birlikte, deneysel fizikçilerin, sonuçlarına teorisyenlerden daha farklı ve daha titiz bir yaklaşım sergilediklerini belirtmek gerekir. Örneğin, teorisyenler tahmin edilen kuark-gluon plazmasının üretildiğini iddia etmeye istekliydi, ancak deney grupları sonuca varma konusunda daha temkinli davranıyorlar, örneğin,

"Bununla birlikte, verilerin ayrıntılı analizleri, bu sıcak ve yoğun ortamın şaşırtıcı özelliklere sahip olduğunu ve henüz kuark gluon plazmasına ilişkin erken beklentiler açısından henüz tam olarak anlaşılmadığını açıkça ortaya koymaktadır." --- Göreli Ağır İyon Çarpıştırıcısı, Brookhaven Ulusal Laboratuvarı, 2005, Quark Gluon Plazmasının Avlanması, ilk üç yılın sonuçları. Resmi Rapor, BNL -73847-2005

Görünüşe göre, maddenin yeni formu plazmadan çok bir sıvı gibi davranıyor, sanki rastgele yerine birlikte akma eğiliminde olan kurucu parçacıklardan oluşuyor, asimptotik özgürlüğün öngördüğü gibi. Uygun hesaplamaların yokluğunda kuark çorbasının tam olarak nasıl davranması gerektiğini anlamak zordur. kuantum kromodinamiği için çıkarımlar.

Benzer şekilde, Higgs adında bir parçacık buldukları açık olsa da, bu parçacığı teorisyenlerin yarattığı gözlemlenemez Higgs mekanizmasıyla ilişkilendirecek hiçbir ampirik kanıt yok.

Bu Soru-Cevap, otomatik olarak İngilizce dilinden çevrilmiştir.Orijinal içerik, dağıtıldığı cc by-sa 4.0 lisansı için teşekkür ettiğimiz stackexchange'ta mevcuttur.