Soru:
Einstein'ın 1916 General Relativity makalesi, konuyu öğrenmeye başlamak için önerilen bir yol mu?
Physiks lover
2011-09-01 22:55:48 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Bir kişinin klasik mekanik, elektrodinamik ve özel görelilik konularında iyi bir temeli varsa, Einstein'ın 1916 tarihli makalesi konuyu öğrenmenin önerilen bir yolu mudur?

Kısaca inceledikten sonra gördüklerimi beğendim çünkü tensörlerle ilgili her şeyi ilk prensiplerden açıklıyor. Öte yandan, aşağıdaki konudaki yorumunun güncel olup olmadığından pek emin değilim:

  • Ehrenfest paradoksu
  • Mach'ın İlkesi
  • diğer bölümler
Bir giriş arıyorsanız, Carrol'un metnini öneririm. Birkaç istisna dışında fizikteki orijinal makalelerden öğrenmenin gereksiz ve yapıcı olmadığını görüyorum, materyal o kadar gelişmiş veya iyi bir ders kitabı veya inceleme yazısı olmayacak kadar yeni değilse. Orijinali okuyarak, gerçek bir kazanç elde etmeksizin anlama, sunum ve pedagoji alanlarında yıllarca süren iyileştirmeden vazgeçmiş olursunuz. Tarihsel dürtüyü anlıyorum, ancak konuyu öğrenip orijinali okumak daha iyi olur.
Orijinal belgeler genellikle daha modern, parlak, rafine işlemlerin dışında kalan ince bilgiler içerir. Ayrıca bazen modası geçmiş gösterimleri ve aşırı karmaşık türevleri vardır. Aşırı bir örnek, Newton'un Principia'sından mekanik öğrenmek olabilir - kötü fikir! Genel olarak, ilk geçiş için, önceden sindirilmiş modern sürümlerle genellikle daha iyi durumda olduğunuzu düşünüyorum.
@user1631: Ve çoğu zaman yanlış anlamalara ve orijinal belgelerden öğrenirken yanlış şeylerle karşılaşabilirsiniz. Dirac elektron deniziyle başlayarak QFT'yi öğrenmeye çalıştığınızı hayal edebiliyor musunuz?
Muhtemelen, biraz tarih öğrenmek isteyen General Relativity'yi zaten bilen biri için iyi bir kaynaktır, ancak pedagojik olarak arzulanan çok şey bırakmaktadır.
Bu bir fikir birliğine yol açmayacak. CW?
@jen, cevaplara ve yorumlara dayanan genel fikir birliği, önce modern bir ders kitabından genel göreliliği öğrenmek ve ardından Einsten'in makalesine geri dönmektir.
Her zaman önce orijinali okuyun ve ders kitaplarını dikkate almayın. Ders kitapları genellikle cahil insanlar tarafından yazılır. Konuyu bilen yazarları okumak her zaman en iyisidir, bu nedenle orijinal makaleler, latince konuşmaya başlayacak kadar eski olmadıkça en iyisidir. Dirac'tan Jerry'nin yorumlarından korkmayın, Dirac denizinde ücretsiz Dirac fermiyonları için yanlış bir şey yok, bu önemsiz bir yaratma ve yok etme operatörleri alışverişi. GR için, Dirac'ın nispeten tamamlanmış güzel bir kısa sergisi de var.
@PL - peki, iki için ve iki karşı sayıyorum, ama fikir birliği hakkında ne bilirim. Hala CW'ye oy verin.
Ve, @Ron - Bazı ders kitaplarından sağlıklı bir hoşnutsuzluk anlıyorum, ama belki bunları yazmaya zaman harcayanları genel olarak aşağılamaktan kaçınabiliriz?
Neyse ki, bir GR öğrencisi cahil olmayan kişiler tarafından yazılmış bir ders kitabını kolaylıkla seçebilir: Örneğin Wald. Veya Misner, Thorne ve Wheeler. Veya Dirac. Veya Weinberg.
Sekiz yanıtlar:
Jerry Schirmer
2011-09-02 00:00:20 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Hayır. İyi bir başlangıç ​​noktası değil. Hiçbir şey değilse, modern gösterim, Einstein'ın orijinal gösteriminden çok farklıdır. Eski notasyon, başka hiçbir şey olmasa bile, tensörleri tensör bileşenlerinden ayırma konusunda arzulanan çok şey bıraktı.

Geçmişte topoloji, yüzey yükleri, eylem ilkesi, kara deliklerin doğası ve Einstein denklemlerine kesin çözümler ve yerçekimsel radyasyonla ilgili pek çok yeni kavrayış ve diğer birçok şeyin yanı sıra 100 yıl. İsterseniz, matematik / fizikteki başlangıç ​​akıcılığınıza bağlı olarak daha iyi başlangıç ​​kitaplarının bir listesini oluşturabilirim.

Bir kitap listesi oluşturursanız, [bu soru] (http://physics.stackexchange.com/questions/363/getting-started-general-relativity) onu göndermek için mükemmel bir yer olacaktır.
Sorun değil, ders kitabı önerilerine benziyor. Bu cevapta verilen http://physics.stackexchange.com/questions/4519/how-did-no-prior-geometry-father-50-years-of- Mach's Principle ile ilgili daha temel bir şey olabileceğini düşündüm. bilinç bulanıklığı, konfüzyon
Gösterim eski değil. Bileşen gösterimi hala kullanışlıdır. Makale çok iyi bir giriş. Bu cevabın kabul edilmesi talihsiz bir durum. Orijinali okumanın genellikle en iyi seçenek olmadığı doğrudur, ancak bu bir istisnadır çünkü Einstein matematiğe aşina olmayan çağdaşları için gerekli olan her şeyi dahil etmiştir.
@BB1: Matematiğe aşina olmayan biri için endişeleniyorsanız neden MTW veya Schutz ile başlamak istemesiniz?
@Jerry Kitap çok büyük olduğu için MTW'yi giriş olarak önermem. Bu yüzeysel gelebilir, ancak yaklaşık 35 lb tuhaf derecede büyük bir kitap taşımak, çoğu çalışma alışkanlığı için büyük bir engeldir. Bir konuyu ilk kez öğrenirken, muhtemelen kitabı alıp problem çözme arasına çok fazla koymak istersiniz. Yine de harika bir referans. Pek çok insanın bundan GR öğrendiğinden şüpheliyim. Schutz mükemmel - özellikle diferansiyel geometri ile ilgili bölümler. Belki de orada farklı geometriye en iyi giriş budur.
@Jerry ... Ancak Einstein'ın Alan Denklemleri bölümüne geçmeden önce gözden geçirilmesi gereken çok şey var. Kendimi bir konuyla tanıştırdığımda, temel fikirleri elde etmek için mutlak minimumu okumak istiyorum. Daha az motive olmuş bir acemi, Schutz'un 7. bölümüne gelmeyebilir. Einstein'ın orijinal sunumu bunun için iyi bir yer. Dirac'ın Genel Göreliliği de iyidir - ilk 40 sayfa, teorinin temellerini (3 klasik deney) kavramak için yeterli bilgi sağlar. Ayrıca, GR'nin mantığı aslında çok basittir ve orijinal makaleyi okumak bunu vurgular.
@Jerry Ayrıca, orijinal makale neredeyse okunmayı hak eden bir sanat eseridir. Darwin'in Türlerin Kökeni gibi, içinde kavramsal olarak karıştırılan hiçbir şey yoktur ve bunun anlamayı engellediğini hayal edemiyorum. Tek sorun, Einstein'ın birkaç hesaplamasının olabileceği kadar basit olmamasıdır. Bu durumlarda, diğer kitaplarda daha basit hesaplamalar bulmak kolaydır.
@Jerry, In sizinle daha fazla anlaşamaz. Bu cevabın en iyisi olarak seçilmesi üzücü. İlk kez Einstein ile GR öğrenmeye başladım ve hiç pişman olmadım. Ayrıca daha büyük metinlere dalmadan önce Schutz'un ilk yaklaşım için çok iyi bir kitap olduğuna katılıyorum. Ve MTW'nin neden bu kadar sık ​​'zorunluluk' olarak alıntılandığını tam olarak anlamıyorum ...
Marton Trencseni
2011-09-01 23:17:07 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Evet.

Yorumların bir kısmı güncelliğini yitirmiş olabilir, ancak pek çok bakış açısı kazanabilirsiniz. Hangi sorunu çözüyordu, nereden geldi, o zamanki düşüncesi neydi, mevcut veriler neydi vb. Ayrıca konuya iyi, kısa, özlü bir giriş yaparsınız ve daha eski bilimsel makaleler daha fazla olma eğilimindedir modern kitaplardan daha okunaklı ve eğlenceli.

Yine de Wald gibi standart bir ders kitabı okuyacaksınız, eğlence için Einstein gazetelerini okuyacaksınız!

Son olarak, eğer bir araştırma bilimcisi olacaksanız , kendi makalelerinizi nasıl yazacağınız konusunda iyi bir referans noktası =)

Tarihsel perspektif için, Einstein'ın 1920 tarihli "Özel ve genel görelilik teorisi" adlı kitabını (muhtemelen makaleler yerine) tavsiye ederim.
@Willie Wong: Bu kitapta neredeyse hiç GR yok, sadece popüler bir Özel Görelilik sergisi, matematik içermiyor.
@Eduardo: "Neredeyse hiç GR'ye sahip değil" fikrine katılmıyorum. Bölüm 2'nin tamamı ona adanmıştır. Ayrıca, mtrencseni'nin yukarıda yazdıklarıyla ilgili olarak "hangi problemi çözüyordu, nereden geliyordu, o sırada düşünce neydi ..." dediğime dikkat edin. Hiçbiri matematik gerektirmiyor.
@Willie Wong: Genel Göreliliğe adanmış 2. bölüm konusunda haklısınız. Ancak bu kısımda kesinlikle matematik yok. Bölüm I (Özel Görelilik hakkında) bazı temel gerçekleri (eşzamanlılığın göreliliği ve Lorentz dönüşümü gibi) açıklamada başarılı olur çünkü bazı temel matematiklerle yapılabilir ancak tensör formalizmi olmadan, GR'nin açıklaması tam bir başarısızlıktır çünkü hiç kimse ( Einstein bile) matematik olmadan gerçekçi bir GR tadı veremez. Bu elbette kişisel bir görüş.
Michael
2011-09-01 23:50:03 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kişisel olarak, Einsteins makalelerini seçmek yerine Genel Göreliliği daha standart bir Ders Kitabından öğrenmeyi öneririm.

Bununla birlikte, konuyla ilgili ilginç tarihsel görüşler ve takdirler sağlayacağı için konuyla ilgili bir giriş yaptıktan sonra makalelerini okumanızı tavsiye ederim.

Ron Maimon
2011-09-02 03:46:32 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Einstein'ı okuyun! Bununla birlikte, bu gazetelerde bazen hacim sabitleme ölçeri kullandığını ve birkaç yıl sonra bir inceleme makalesine kadar tamamen ölçüsüz bir ilk ilkeler sergisi yapmadığını unutmayın (Bunu hafızamdan söylüyorum, Orijinal makalenin içeriğini çok iyi hatırlamıyorum, ancak Einstein tarafından daha sonra çok net bir inceleme yapıldığını hatırlıyorum ve önce bir temel ders kitabı okudum). Kanımca en iyi kaynak Dirac'ın Genel Görelilik kitabıdır, çünkü en kısasıdır. Ders kitapları çok fazla şey söyleme eğilimindedir, bu da onların içinden geçmeyi imkansız kılar. Genel Görelilik çok büyük bir konu değil, sadece yerden kalkarsanız, lise öğrencileri tarafından yapılabilir. İlginç modern şeyler, Hawking ve Ellis'te biraz fazla resmi bir şekilde ele alınmıştır.

Bunun senin amacın olmadığını biliyorum, ama şimdi HS öğretmenlik öğrencilerimin Hawking ve Ellis ile çalışmaya çalıştığını hayal ediyorum ...
joseph f. johnson
2012-02-05 11:21:10 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Einstein bir uebermensch idi ... ve orijinal makalesiyle başlamanızı tavsiye ederim.
Ayrıca makalesinin modern bir bilim adamı olan prof. Michel Jannssenn "Tencere ve delikler: Einstein'ın genel göreliliğe giden engebeli yolu": Annalen der Physik 14, Ek, 58-85 (2005), http: //philsci-archive.pitt adresinde yanlış yazı tiplerinde ücretsiz olarak bulunabilir. .edu / 2123 /, ancak yalnızca sonra Einstein'ın makalesini okuduktan sonra. ayrıca ana sayfasına bakın http://www.tc.umn.edu/~janss011/ yakın zamanda ortaya çıkan Einstein - Hilbert tartışmasında yanılıyor olabilir.

Jen
2011-09-02 05:26:37 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Genel Görelilik üzerine çalışmıyorum, ancak orijinal çalışmayı her zaman ilk kez bir şeyler öğrenmeye başlamak için kötü bir yer buldum. Her şeyden önce, çalışma mevcut sonuçlara katkıda bulunan önceki çalışmanın gelişimini tartışabilir ve bu ilk kez okuyucu için sorunlu olacaktır. Örneğin, Cooper çiftleri veya elektron kafes birleştirme fikri, BCS süperiletkenlik teorisi geliştirilmeden çok önce geliştirildi. BCS teorisi hakkında bilgi edinmek isteseydim, BCS PR makalesi öğrenme sürecime başlamak için kötü bir yer olurdu. İkincisi, yeni bir fenomen hakkındaki ilk makale muhtemelen eksik, hatta tamamen yanlış olan ve yanıltıcı olabilecek şeyler içerir. Orijinal makaleden önce, özellikle GR gibi nispeten olgun bir konu veya bir canavar benzeri yoğunlaştırılmış madde şemsiyesi altındaki bir konu için kesinlikle bir ders kitabı veya en azından bir inceleme makalesi tavsiye ederim.

Yoron
2011-09-15 02:47:19 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Elbette, her zaman kaynağa bakmalısınız. Einstein'dan sonra gelenler, bildiğim kadarıyla, tanımladığı kadar devrimci değil. Sonra yine, tüm insanlar zamanla düzelir :) Ve Einstein, düşüncelerinde inanılmaz derecede cüretkar olmasına rağmen, herhangi bir 'übermench' değil, salt bir insandı. Ama gördüklerini hissetmek için, onu daha sonra 'yorumlayanlara' değil, kendi sözlerine ihtiyacınız var. Bu, size ilk elden bir izlenim bırakacak ve daha sonra, orijinal fikirleri ile bugün anlatıldığı şekil arasındaki değişikliklerin nerede ortaya çıktığı konusunda daha derin bir anlayış sağlayacaktır. >

Eduardo Guerras Valera
2012-12-10 17:02:26 UTC
view on stackexchange narkive permalink

1921'deki Einstein Princeton dersleri daha iyi bir başlangıç ​​noktası olabilir. Orada materyali daha pedagojik, sezgisel anlayışlarla dolu bir şekilde sunmak için büyük bir çaba gösterdi. Ayrıca, biçimcilik günümüz metinlerine biraz daha yakındır.

Bunlar İngilizce olarak "Görelilik İlkesi" başlığı altında ve Almanca olarak "Grundzüge der Relativitätstheorie" (Springer) altında yayınlanmaktadır. Her iki versiyon da Einstein'ın çok sonra yazdığı (sanırım 50'lerin başlarında) iki ilginç ek ile birlikte gelir; ilki kozmoloji hakkında, ikincisi ise son bilimsel makalesi ("Relativistische Theorie des nicht symmetrischenFeldes" - Relativistic Theory of the-Symmetric Field) ). Derslerin İngilizce metninin bir LaTeX transkripsiyonu (ekler olmadan) artık Gutenberg Projesi sitesinde ücretsiz olarak mevcuttur.

Biraz kavramak için harika bir metin. Einstein mükemmel sezgisel düşüncesi nasıldı ve en azından 1916 Annalen der Physik makalesine kıyasla çalışmak pek de zor değil.


NOT: Einstein'ın yazdığı başka bir kitapla karıştırılmamalıdır "Görelilik - Özel ve Genel Teori" adlı, yalnızca Özel Göreliliğe popüler, matematiksel olmayan bir giriş olan (elbette, başka ilgi alanlarına sahip okuyucular için güzel - orada trenle eşzamanlılığın ünlü açıklamasını bulacaksınız ve örneğin ışık yanıp sönüyor)

Herhangi bir * yerli * konuşmacı burada ingilizcemi düzeltebilir mi? Teşekkürler!


Bu Soru-Cevap, otomatik olarak İngilizce dilinden çevrilmiştir.Orijinal içerik, dağıtıldığı cc by-sa 3.0 lisansı için teşekkür ettiğimiz stackexchange'ta mevcuttur.
Loading...